TechBlogSD - Allt för WordPress- och WEB -utveckling
WEB- och WordPress - instruktioner, nyheter, recensioner av teman och plugins

7 faser i publicering av lönsamma e -böcker

6

Det finns många sätt du kan locka webbläsares uppmärksamhet. Att få attraktion kan dock inte vara den enda anledningen till att människor driver webbplatser. I slutändan måste du omvandla attraktionen till pengar när det gäller annonsintäkter eller produktförsäljning. Ett av de populära sätten att locka användare på webben är att erbjuda gratis eller förstklassiga PDF -e -böcker. Om du är intresserad eller planerar att skriva en e -bok, här är de viktigaste sakerna du bör veta.

Varför skriva en e -bok?

Dagarna är förbi, du borde ha tiotals års erfarenhet av att ge ut en bok. Era av fysisk bok är över och här lever vi i digital publicering. Det bästa med att skriva en e -bok är att du kan vara nybörjare i skrift eller författare för första gången. Du kan förstå processen och börja med att själv publicera en e-bok. Det finns flera fördelar med att publicera en e -bok:

• Det finns flera plattformar tillgängliga för att sälja din e -bok; därför är den lättillgänglig för alla.
  • Du kan enkelt distribuera i olika länder och sparar kostnader för att skriva ut en pappersbok.
  • Det är ganska enkelt att publicera en, särskilt om du har en egen blogg.

Låt oss titta på olika faser i livscykeln för publicering av en e -bok.

1 Välj din nisch eller ämne

Även om du inte behöver publicera, är expertis den viktigaste faktorn för att skriva en e -bok att ta reda på din nisch. Uppenbarligen bör du vara expert på ämnet så att dina läsare kan hålla sig till innehållet. Att bråka runt olika ämnen kan lätt distrahera användarnas uppmärksamhet. Det bästa sättet är att läsa populära e -böcker från olika författare för att förstå skrivflödet.

Detta hjälper dig att definiera din egen stil och fokusera på innehållsdelen. Kom ihåg att den sämst designade e -boken med bästa innehåll fortfarande kan ge dig god avkastning. Å andra sidan är det inte till någon nytta att lägga för mycket tid på att designa utan kvalitetsinnehåll.

2 Konceptualisera din e -bok

Efter att ha hittat ett ämne i din nisch är nästa steg i livscykeln att konceptualisera innehållet. Det är inte annorlunda än att skriva en traditionell bok. Presenteringsmässigt är få saker viktiga, till exempel titeln på din e -bok, omslagsdesign etc. Ta dock lite tid att ta reda på att konceptualisera ditt innehåll genom att svara på följande frågor:

• Vad är unikt med ditt innehåll?
  • Vem är publiken för ditt innehåll?
  • Hur kan ditt innehåll hjälpa din publik?
  • Vilka är de mest angelägna frågorna dina läsare har?
  • Hur kan du lösa dessa problem genom att erbjuda dem din e -bok?

Det finns tekniker som du kan använda för att göra några undersökningar som att genomföra undersökningar, vara aktiv i sociala medier, skriva en blogg och få feedback från tittare på din blogg. Gör lite forskning om din tävling men börja inte skriva förrän du konceptualiserat och säker på ditt ämne.

3 Skriva en e -bok

När du börjar skriva din e -bok rekommenderar vi att du börjar med en disposition. Ta reda på kapitel i din e -bok och i vilken sekvens du vill beställa kapitlen. Om du är bekant med Microsoft Word kan du aktivera navigeringsfönstret från fliken "Visa". Detta gör att du kan kontrollera strukturen, dra och släppa rubriker för att ordna om innehållet i rätt flöde.

Förutom begreppen och teorierna är det också viktigt att ge många exempel för att stödja din teori. Viktigast av allt, skriv från läsarens synvinkel.

4 Gör Peer Review

När du har spikat innehållet redigerar du och granskar. Vi rekommenderar att du inte granskar det på en gång. Ge en lucka mellan recensionerna och leta efter olika saker i varje recensionscykel. Du kan be dina vänner, kollegor att korrekturläsa och ge dig ärlig feedback. Detta är viktigt eftersom du redan har skrivit och redigerat flera gånger så att du kanske inte ser något saknas. Ett annat perspektiv i det här fallet hjälper.

5 Formatering och publicering

Att formatera en e -bok skiljer sig lite från en traditionell bok eftersom det inte finns några faktiska sidor. Du kan hitta några användbara formateringstips i Kindle -guiden. E -bokläsare ger också möjlighet att dela innehåll från e -boken över sociala medier. Du kan komma ihåg det och skriva innehåll med inspirerande citat som du vill att dina läsare ska dela med andra.

Exempel på e -bokomslag i Word

Det finns många plattformar för publicering av din e -bok. Det bästa alternativet är att sälja via din egen webbplats. Det beror dock på vilken trafik du får och behöver installera en digital butik. Plattformar som Kindle Direct Publishing ger ett snabbt och enkelt sätt att få din e -bok publicerad. Du kan också göra den tillgänglig i flera länder och tjäna upp till 70% royalty på försäljning. När det gäller prissättning av e -boken kan du göra en del undersökningar av tävlingen inom ditt område. Sikta på att ange ett rimligt pris baserat på ditt innehåll och storleken på din e -bok.

6 Marknadsför en e -bok

Att marknadsföra en e -bok är den mest spännande fasen i livscykeln. Du har skrivit din e -bok och nu är du redo att dela den med världen! Det finns många sätt att marknadsföra din e -bok. Din marknadsföringskampanj ska inte bara tala om din nisch utan också engagera publiken. Din kampanj ska förmedla det som är unikt med din e -bok till dem.

Marknadsföring via din webbplats

Om du redan har en webbplats gör det det lättare att marknadsföra din e -bok. Detta är viktigt, eftersom läsare kan lita på dig baserat på din webbplats trovärdighet. Om du använder WordPress -innehållshanteringssystem erbjuder det obegränsade alternativ för att bädda in PDF och skapa anpassade e -bokbutiker. Om du inte har en webbplats finns det flera webbplatser med nya böcker som hjälper dig att marknadsföra din e -bok.

eBooks Library Skapat med Flipbook WordPress Plugin

Marknadsföring av ditt författarskap

Gör dig synlig som författare genom att registrera dig på Amazon Author Central. Det är ett mycket kraftfullt verktyg där du kan dela dina tweets, blogginlägg etc. Dina lojala kunder hittar din e -bok på din webbplats men för att få en bredare räckvidd behöver en författare mer synlighet. Se också till att märka din e -bok med lämpliga taggar på Amazon så att människor kan hitta i onlinesökning.

Använd marknadsföring på sociala medier

Alternativt kan du använda sociala medier för att marknadsföra din e -bok. Marknadsför din e -bok på Facebook, Twitter och LinkedIn för dina vänner och nätverk. Du kan också skapa en kort videointroduktion av din e -bok och lägga upp den på YouTube.

7 Granska och inkludera feedback

Sista och viktiga fasen för att bli en framgångsrik e -bokförfattare för att ta emot feedback och kritik från läsarna. Du kan begära granskning från köparna och försöka utvärdera mottagen feedback. Det är värt att revidera din e -bokversion och uppdatera för att inkludera läsarens feedback.

Slutliga ord

Numera har du gott om verktyg och resurser för att skapa en vacker e -bok. Enkelt Microsoft Word -dokument eller PowerPoint -presentation är mer än tillräckligt för att starta din publiceringskarriär. Du kan välja de fördefinierade mallarna och börja skriva ditt innehåll direkt. Du bör dock vara expert på din nisch så att läsarna kan hålla sig till ditt innehåll. Dessutom har du kul att marknadsföra din e -bok och framför allt gör det uppriktigt.

Detta är ett gästinlägg, om du är intresserad, skicka din artikel till användning för granskning och publicering.